Вітаю!
На цій сторінці Ви можете ознайомитись з психологічними рекомендаціями. Сподіваюсь, Ви знайдете для себе корисну інформацію. Якщо потрібна порада або консультація - я готова до спілкування з Вами (т. 068-639-28-60)
БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТ-ПРОСТОРІ
Сьогодні Інтернет проник у наше життя і діяльність. Окрім комп’ютерів та ноутбуків, ми підключаємо до Інтернету все – мобільні телефони, планшети, телевізори й багато інших портативних пристроїв. Саме тому дуже важливо знати якомога більше про безпеку у Всесвітній мережі.
Багато хто думає, що безпека в Інтернеті – це ілюзія, і бути захищеним зараз неможливо, адже веб-сайти збирають конфіденційну інформацію так тонко, що ми навіть не знаємо що саме їм відомо. Це, можливо, й так, але ця невпевненість – ще одна причина, щоб зберегти свою приватність та уникнути витоку персональних даних в Інтернет. Пропоную ознайомитись з корисною інформацією, яка допоможе віднайти правильні способи захисту нашого приватного життя, коли ми перебуваємо онлайн.Інтерактивний плакат "БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ"
УВАГА КАРАНТИН!!!
У зв’язку із
запровадженням загальнонаціонального карантину у багатьох виникають питання:
«Що відбувається», «Як це все пережити», тощо. Ситуація, пов’язана з COVID 19 вражає абсолютно всіх. Зрозуміло, що тривога, паніка
можуть мати негативний вплив на наш емоційний стан. Пропоную ознайомитись з
рекомендаціями, які допоможуть організуватись у період карантину, "втримати
себе" та попіклуватись про своє психічне та фізичне здоров’я
БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТ-ПРОСТОРІ
Сьогодні Інтернет проник у наше життя і діяльність. Окрім комп’ютерів та ноутбуків, ми підключаємо до Інтернету все – мобільні телефони, планшети, телевізори й багато інших портативних пристроїв. Саме тому дуже важливо знати якомога більше про безпеку у Всесвітній мережі.
Багато хто думає, що безпека в Інтернеті – це ілюзія, і бути захищеним зараз неможливо, адже веб-сайти збирають конфіденційну інформацію так тонко, що ми навіть не знаємо що саме їм відомо. Це, можливо, й так, але ця невпевненість – ще одна причина, щоб зберегти свою приватність та уникнути витоку персональних даних в Інтернет.
Багато хто думає, що безпека в Інтернеті – це ілюзія, і бути захищеним зараз неможливо, адже веб-сайти збирають конфіденційну інформацію так тонко, що ми навіть не знаємо що саме їм відомо. Це, можливо, й так, але ця невпевненість – ще одна причина, щоб зберегти свою приватність та уникнути витоку персональних даних в Інтернет.
Пропоную ознайомитись з корисною інформацією, яка допоможе віднайти правильні способи захисту нашого приватного життя, коли ми перебуваємо онлайн.
Інтерактивний плакат "БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ"
УВАГА КАРАНТИН!!!
У зв’язку із запровадженням загальнонаціонального карантину у багатьох виникають питання: «Що відбувається», «Як це все пережити», тощо. Ситуація, пов’язана з COVID 19 вражає абсолютно всіх. Зрозуміло, що тривога, паніка можуть мати негативний вплив на наш емоційний стан. Пропоную ознайомитись з рекомендаціями, які допоможуть організуватись у період карантину, "втримати себе" та попіклуватись про своє психічне та фізичне здоров’яРекомендації для здобувачів освіти: "БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТ"
Рекомендації для здобувачів освіти: "САМООРГАНІЗАЦІЯ У ПЕРІОД КАРАНТИНУ ТА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ"
Рекомендації для педагогів ЩОДО ЗБЕРЕЖЕННЯ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ'Я В УМОВАХ КАРАНТИНУ
ГОТУЄМОСЬ ДО ЗНО
Зовнішнє незалежне оцінювання – неминучий етап для тих, хто
планує здобувати вищу освіту та для тих, хто складає ДПА у формі ЗНО. У
перекладі «тестування» означає «перевірка». І справді, під час складання ЗНО
перевіряють найрізноманітніші риси – від знань до якостей пам’яті, мислення,
вміння зберігати спокій, впевненості у власних силах. ЗНО має низку
особливостей, які можуть викликати у випускників різні труднощі, у тому числі і
психологічні. Будь який іспит завжди є певною мірою стресовою ситуацію і якщо вчасно не опанувати своє хвилювання і тривогу, результати тестування можуть не відповідати справжнім знанням.
Пропоную психологічні поради, які допоможуть подолати стрес та
налаштуватись на процедуру тестування.
ГОТУЄМОСЬ ДО ЗНО
Зовнішнє незалежне оцінювання – неминучий етап для тих, хто планує здобувати вищу освіту та для тих, хто складає ДПА у формі ЗНО. У перекладі «тестування» означає «перевірка». І справді, під час складання ЗНО перевіряють найрізноманітніші риси – від знань до якостей пам’яті, мислення, вміння зберігати спокій, впевненості у власних силах. ЗНО має низку особливостей, які можуть викликати у випускників різні труднощі, у тому числі і психологічні. Будь який іспит завжди є певною мірою стресовою ситуацію і якщо вчасно не опанувати своє хвилювання і тривогу, результати тестування можуть не відповідати справжнім знанням.Пропоную психологічні поради, які допоможуть подолати стрес та налаштуватись на процедуру тестування.
Поради здобувачам освіти ЩОДО ЗДАЧІ ЗНО
ПРОФЕСІЙНЕ ВИГОРАННЯ: ЯК НЕ ПЕРЕГОРІТИ
Кожен з нас не вживає
слово «вигорання», а замість цього користується словами: стрес, емоційний
розлад, перевтома, криза, «уже більше не можу»,«набридло все» і т.д. І кожен
педагогічний працівник у своїй професійній діяльності інколи перебуває у
стресовій ситуації. Саме слово «стрес» викликає в нас не зовсім приємні
відчуття. Проте давно доведено, що без стресу жива істота просто не може
існувати. Однак занадто велика кількість стресових ситуацій різного ступеня є
«токсичною» для людської психіки. Тому кожному з нас потрібно визначити для
себе й спробувати встановити рівень напруження, необхідний для благополучного
існування.
Пропоную ознайомитись з рекомендаціями щодо
запобігання професійному вигоранню
ПРОФЕСІЙНЕ ВИГОРАННЯ: ЯК НЕ ПЕРЕГОРІТИ
Кожен з нас не вживає слово «вигорання», а замість цього користується словами: стрес, емоційний розлад, перевтома, криза, «уже більше не можу»,«набридло все» і т.д. І кожен педагогічний працівник у своїй професійній діяльності інколи перебуває у стресовій ситуації. Саме слово «стрес» викликає в нас не зовсім приємні відчуття. Проте давно доведено, що без стресу жива істота просто не може існувати. Однак занадто велика кількість стресових ситуацій різного ступеня є «токсичною» для людської психіки. Тому кожному з нас потрібно визначити для себе й спробувати встановити рівень напруження, необхідний для благополучного існування.Пропоную ознайомитись з рекомендаціями щодо запобігання професійному вигоранню
Пам'ятка для педагогів щодо ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ
Поради педагогам "Як підвищити мотивацію до навчання
Інтерес до
пізнання світу зароджується у дітей із перших років життя. Але як зберегти його
протягом років навчання? У цьому
допомагає мотивація. Утім, не завжди. Інколи дітям заважає негативний досвід,
через який удосконалюватися та йти до успіху вже не дуже й хочеться. Тож
викладачі мають створити правильні умови та атмосферу у групі: це надихатиме
учнів на плідну роботу, допоможе їм розвиватися та ставати кращими.
Пропоную ознайомитись з порадами,
які допоможуть відродити інтерес до навчання та мотивуватимуть дітей до
саморозвитку.
ЯК ПІДВИЩИТИ МОТИВАЦІЮ В УЧНІВ ДО НАВЧАННЯ
НА ЗАМІТКУ ПЕРШОКУРСНИКУ
Шановний першокурснику! Ти вже навчаєшся у нашому закладі.
Зрозуміло, у перший місяць навчання може зберігатися пригніченість,
розгубленість, адже знайомство із викладачами та учнями групи тільки
починається. До цього додається відчуття, що ти нікому не потрібен – багато
народу, й все навколо незнайоме. Цей стан нікому не до вподоби, проте від
цілком природній. Але, пам’ятай, коли дивишся на життя оптимістично, це
допомагає позбутися страху та зберегти мотивацію.
Пропоную ознайомитись з порадами,
які допоможуть пережити адаптаційний період.
НА ЗАМІТКУ ПЕРШОКУРСНИКУ
Шановний першокурснику! Ти вже навчаєшся у нашому закладі. Зрозуміло, у перший місяць навчання може зберігатися пригніченість, розгубленість, адже знайомство із викладачами та учнями групи тільки починається. До цього додається відчуття, що ти нікому не потрібен – багато народу, й все навколо незнайоме. Цей стан нікому не до вподоби, проте від цілком природній. Але, пам’ятай, коли дивишся на життя оптимістично, це допомагає позбутися страху та зберегти мотивацію.Пропоную ознайомитись з порадами, які допоможуть пережити адаптаційний період.
ПОРАДИ ПЕРШОКУРСНИКАМ
STOP BULLYING
Проблема
булінгу (цькування) останнім часом набирає все більше обертів в Україні.
Особливо вказана проблема розповсюджена у навчальних закладах серед учнів. У
2018 році ми були свідками багатьох гучних випадків булінгу серед учнів, які
висвітлювались у ЗМІ та активно обговорювались у соціальних мережах.
Випадки
насильства серед учнів завжди мали
місце у кожному закладі освіти,
але цю проблему з тих чи інших причин замовчували, не афішували, випадки
знущань було не прийнято обговорювати. За таких умов проблему не усувають, а
навпаки, вона набуває більших обсягів і жорстокості.
Пам'ятка для педагогів ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ БУЛІНГОВІЙ ПОВЕДІНЦІ
STOP BULLYING
Проблема
булінгу (цькування) останнім часом набирає все більше обертів в Україні.
Особливо вказана проблема розповсюджена у навчальних закладах серед учнів. У
2018 році ми були свідками багатьох гучних випадків булінгу серед учнів, які
висвітлювались у ЗМІ та активно обговорювались у соціальних мережах.
Пам'ятка для учнів ЩОДО УНИКНЕННЯ БУЛІНГУ
НА ЗАМІТКУ ПЕДАГОГАМ
Робочий день педагога насичений заходами як плановими так і позаплановими. У щоденному вирі подій, потрібно встигнути зробити все, що стосується професійної діяльності, приділити увагу кожному учневі. Зрозуміло, що у такому вирі щоденного життя не вистачає часу на себе та власну родину.
Щоб вистачало часу на ефективну роботу, відпочинок, спілкування з родиною і на 5 хвилин в тиші з філіжанкою кави, потрібно вміло керувати власним часом. Це мистецтво, і має воно назву ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ.
Однією з ключових технік тайм-менеджменту є техніка Pomodoro. Це техніка керування часом, розроблена у
80-х роках Франческо Чирилло.
Дана техніка актуальна
і до сьогодні, використовується у всьому світі і навіть має свою назву «Помідорна
техніка».
Робочий день педагога насичений заходами як плановими так і позаплановими. У щоденному вирі подій, потрібно встигнути зробити все, що стосується професійної діяльності, приділити увагу кожному учневі. Зрозуміло, що у такому вирі щоденного життя не вистачає часу на себе та власну родину.
Щоб вистачало часу на ефективну роботу, відпочинок, спілкування з родиною і на 5 хвилин в тиші з філіжанкою кави, потрібно вміло керувати власним часом. Це мистецтво, і має воно назву ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ.
Однією з ключових технік тайм-менеджменту є техніка Pomodoro. Це техніка керування часом, розроблена у
80-х роках Франческо Чирилло.
Дана техніка актуальна
і до сьогодні, використовується у всьому світі і навіть має свою назву «Помідорна
техніка».
Рекомендації для педагогів: "ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ АБО МИСТЕЦТВО УПРАВЛІННЯ ЧАСОМ"
ТЕХНІКА POMODORO: як її використовувати, щоб управляти часом
НА ЗАМІТКУ БАТЬКАМ: ДІТИ ПОКОЛІННЯ Z, ЯКІ ВОНИ
Покоління 2000-х (покоління Z)— це покоління більшої швидкості. У сприйнятті
інформації, в діях, навіть в обмінних процесах. Ці діти
"вловлюють" інформацію швидше, ніж ми навіть закінчимо речення.
Вони здатні більш об'ємно підійти до рішення. Але, їм нудно. Вони швидко
перемикають увагу, і така «кліповість» не дає можливості
сконцентруватися на чомусь одному. Перенасичення інформацією викликає
у них втому.
З ними не проходить авторитарний
стиль виховання. Це покоління дітей добре бачить
різницю між авторитарністю і авторитетністю і йде за авторитетами. При
цьому, їм дійсно все одно, який у інших людей колір шкіри, з якої вони
країни, яка їх сексуальна приналежність. Ера інтернету робить їх більш
відкритими.
Дітям 2000-х
складніше даються навички самопідтримки і емпатії, їм дуже важлива близькість. У людському мозку є області, пов’язані з прихильністю,
з близькістю. У цих частинах мозку активізуються біологічні
речовини, які впливають на формування почуття безпеки, близькості і
підтримки. Вони активізуються в досвіді ігр та емоційного контакту
з дорослими. Завдяки їм в ранньому віці формуються навички
самопідтримки. Опановуючи ними, дитина або підліток може впоратися зі складними
ситуаціями.
Саме з цими
частинами мозку пов’язане відчуття жертовності або, навпаки, впевненості
в собі. Сучасне покоління часто позбавлене ігор з батьками, ігор
у дворі, їх сьогодні замінюють профільним навчанням, де ці частини мозку
не надто активні. Не активізуються вони і коли дитина спілкується
в соцмережах. Тому нинішнє покоління дітей ще й дуже самотнє
покоління. При величезній кількості зовнішніх контактів їм важлива наша
близькість. Тому що близькість їм замінюють лайки, а любов —
гордість від віртуального визнання. Це покоління більш нарцисичне. І часто
ми самі їх до цього стимулюємо.
Ще одна
риса народжених після 2000-х років — страх пропустити щось у віртуальному
світі. Телефон стає продовженням їх тіла. Вони
знімають блокування екрану — не для того, щоб відповісти
на повідомлення, а щоб перевірити, чи не пропустили чого.
Це ознака тривожності. Віртуальний світ пропонує безліч стимулів,
з якими складно конкурувати реальному світу. А нам важливо допомогти
їм утриматися в реальності.
У дітей
покоління 2000-х інакше проявляється поведінка в конфлікті. Сучасним батькам важливо дбати про свій авторитет для дитини,
інакше їм доведеться спиратися на авторитарність, а це програшна
стратегія. Це покоління гіперчутливе, і ці діти часто провокують, щоб
ми виявили свої справжні почуття.
У роботі
з конфліктами підлітків і підлітків з дорослими ефективний метод
ненасильницького спілкування. Важливо
усвідомлювати, чого ж ми хочемо, не перекладати відповідальність
за свої почуття на інших і вчитися без претензій доносити інформацію про
свої потреби близьким. І важливе розуміння, що ознака дорослої людини —
вміння зберігати терпіння і психологічну стійкість.
На відміну
від дорослих, сучасні діти прямо говорять про свої потреби, і нам варто вчитися
цьому у них. А їх, навпаки, навчити коректності
та дбайливого ставлення до іншої людини. Нам важливо навчитися
не боятися сильних емоцій дітей. Так, їх радість, гнів, страх можуть
проявлятися більш яскраво, ніж у нас. Так само, як і глибокі
запитання — про смерть, про любов — вони почнуть ставити
раніше.
Дітям цього покоління дістався світ
з величезною кількістю віртуальних стимулів. Реальному світу все складніше конкурувати з віртуальним.
Ми не можемо вилучити у дитини планшет, телефон, але важливо
доповнювати його своєю близькістю і реальними заняттями творчістю, спортом.
Велику частину інформації діти отримують з візуальних джерел, часто
на шкоду іншим каналам сприйняття. За фактом — на шкоду
стимулюванню інших відділів мозку. Тому чим більше дитина зможе торкатися,
відчувати, чим більше здійснювати рухів, тим більш інтегрованим, гармонійним
буде її розвиток.
У дітей цього покоління частіше
відбуваються панічні атаки і депресії. Вони
живуть в дуже швидкому світі, в якому найважливіша навичка —
адаптивність. Ми ні до чого не можемо заздалегідь підготуватися і
підготувати їх. З одного боку, це покоління менше
прив’язане до власності, до оформлення стосунків. З іншого —
воно більш тривожне, і нам важливо своєю стабільністю допомогти їм хоча б
в дитинстві спертися на нас. Наша присутність, наша стійкість створює
для них відчуття безпеки.
ЯК СТАТИ ЩАСЛИВОЮ: ПСИХОЛОГІЧНІ ПОРАДИ
Позбутися
зайвого і насолоджуватися життям - легко. Бути щасливою – просто. Іноді для
цього треба лише зупинитися і сказати собі – СТОП. Я доросла жінка, вільна. Я
сама буду вирішувати, як мені діяти і що робити зі своїм життям.Знайти гармонію
часто нам заважають речі і звички, які непомітно ввійшли в наше повсякденне
життя і які, насправді, є перепонами на шляху до щастя. Як позбавитися
від зайвого і насолоджуватися життям повною мірою допоможуть простіі психологічні
поради.
1. Забудьте
про необхідність завжди справляти добре враження на інших.
ПОРАДИ ЗДОБУВАЧАМ ОСВІТИ
"ЯК ПРОТИДІЯТИ БУЛІНГУ"
· Уникай бешкетника й перебувай у
товаристві друзів. Не заходь у ті місця, де знаходиться задирака. Постійно
перебувай у товаристві приятеля, щоб не залишатись наодинці з недругом.
Перебувай в оточенні приятелів у скрізь, де можна зустріти задираку.
· Стримуй гнів. Розхвилюватись
у зв'язку зі знущанням природно, але саме цього й домагаються бешкетники. Це
змушує їх відчувати себе сильнішими. Намагайся не реагувати плачем, не червоній
і не переймайся. Це вимагає великої кількості тренувань, але це корисна навичка
дати відсіч бешкетнику. Іноді корисно практикувати стратегію приведення себе в
повну рівновагу, наприклад, рахувати до десяти, записувати свої гнівні слова на
аркуші паперу, робити глибокий вдих або просто йти.
· Дій хоробро, йди та ігноруй
бешкетника. Твердо й чітко скажи йому, щоб він припинив, а потім розвернись
й піди. Намагайся ігнорувати образливі зауваження, наприклад, демонструй
байдужість чи вдавай, що ти захоплений бесідою по мобільному телефону.
Ігноруючи задираку, ти показуєш, що він тобі байдужий. Зрештою, він, імовірно,
утомиться діставати тебе.
· Розкажи дорослим про знущання.
Педагоги, психолог, директор, батьки можуть допомогти припинити знущання. Поговори
з кимось, кому ти довіряєш, наприклад, із психологом, класним керівником, близькими людьми. Вони
можуть запропонувати деякі корисні поради, і навіть якщо вони не можуть
виправити ситуацію, це допоможе тобі відчути себе менш самотнім.
· Усунь провокаційні фактори. Якщо
розбишака вимагає від тебе грошей на обід, принось обід із собою. Якщо він
намагається відібрати якісь цінні речі, не бери їх до закладу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий