Рекомендації для учасників освітнього процесу

Вітаю!
На цій сторінці Ви можете ознайомитись з психологічними рекомендаціями. Сподіваюсь, Ви знайдете для себе корисну інформацію. Якщо потрібна порада або консультація -  я готова до спілкування з Вами (т. 068-639-28-60)


БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТ-ПРОСТОРІ

    Сьогодні Інтернет проник у наше життя і діяльність. Окрім комп’ютерів та ноутбуків, ми підключаємо до Інтернету все – мобільні телефони, планшети,  телевізори й багато інших портативних пристроїв. Саме тому дуже важливо знати якомога більше про безпеку у Всесвітній мережі.
    Багато хто думає, що безпека в Інтернеті – це ілюзія, і бути захищеним зараз неможливо, адже веб-сайти збирають конфіденційну інформацію так тонко, що ми навіть не знаємо що саме їм відомо. Це, можливо, й так, але ця невпевненість – ще одна причина, щоб зберегти свою приватність та уникнути витоку персональних даних в Інтернет.
    Пропоную ознайомитись з корисною інформацією, яка допоможе віднайти правильні способи захисту нашого приватного життя, коли ми перебуваємо онлайн.

Інтерактивний плакат "БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТІ"


УВАГА КАРАНТИН!!!

    У зв’язку із запровадженням загальнонаціонального карантину у багатьох виникають питання: «Що відбувається», «Як це все пережити», тощо.  Ситуація, пов’язана з COVID 19 вражає абсолютно всіх. Зрозуміло, що тривога, паніка можуть мати негативний вплив на наш емоційний стан. Пропоную ознайомитись з рекомендаціями, які допоможуть організуватись у період карантину, "втримати себе" та попіклуватись про своє психічне та фізичне здоровя

Рекомендації для здобувачів освіти: "БЕЗПЕКА В ІНТЕРНЕТ"

Рекомендації для здобувачів освіти"САМООРГАНІЗАЦІЯ У ПЕРІОД КАРАНТИНУ ТА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ"

Рекомендації для педагогів ЩОДО ЗБЕРЕЖЕННЯ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ'Я В УМОВАХ КАРАНТИНУ



ГОТУЄМОСЬ ДО ЗНО

    Зовнішнє незалежне оцінювання – неминучий етап для тих, хто планує здобувати вищу освіту та для тих, хто складає ДПА у формі ЗНО. У перекладі «тестування» означає «перевірка». І справді, під час складання ЗНО перевіряють найрізноманітніші риси – від знань до якостей пам’яті, мислення, вміння зберігати спокій, впевненості у власних силах. ЗНО має низку особливостей, які можуть викликати у випускників різні труднощі, у тому числі і психологічні. Будь який іспит завжди є певною мірою стресовою ситуацію і якщо вчасно не опанувати своє хвилювання і тривогу, результати тестування можуть не відповідати справжнім знанням. 
Пропоную психологічні поради, які допоможуть подолати стрес та налаштуватись на процедуру тестування.

Поради здобувачам освіти ЩОДО ЗДАЧІ ЗНО




ПРОФЕСІЙНЕ ВИГОРАННЯ: ЯК НЕ ПЕРЕГОРІТИ

Кожен з нас не вживає слово «вигорання», а замість цього користується словами: стрес, емоційний розлад, перевтома, криза, «уже більше не можу»,«набридло все» і т.д. І кожен педагогічний працівник у своїй професійній діяльності інколи перебуває у стресовій ситуації. Саме слово «стрес» викликає в нас не зовсім приємні відчуття. Проте давно доведено, що без стресу жива істота просто не може існувати. Однак занадто велика кількість стресових ситуацій різного ступеня є «токсичною» для людської психіки. Тому кожному з нас потрібно визначити для себе й спробувати встановити рівень напруження, необхідний для благополучного існування. 
Пропоную ознайомитись з рекомендаціями щодо запобігання професійному вигоранню

Пам'ятка для педагогів щодо  ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ 



Поради педагогам "Як підвищити мотивацію до навчання

Інтерес до пізнання світу зароджується у дітей із перших років життя. Але як зберегти його протягом  років навчання? У цьому допомагає мотивація. Утім, не завжди. Інколи дітям заважає негативний досвід, через який удосконалюватися та йти до успіху вже не дуже й хочеться. Тож викладачі мають створити правильні умови та атмосферу у групі: це надихатиме учнів на плідну роботу, допоможе їм розвиватися та ставати кращими. 

Пропоную ознайомитись з порадами, які допоможуть відродити інтерес до навчання та мотивуватимуть дітей до саморозвитку.

ЯК ПІДВИЩИТИ МОТИВАЦІЮ В УЧНІВ ДО НАВЧАННЯ


НА ЗАМІТКУ ПЕРШОКУРСНИКУ

Шановний першокурснику! Ти вже навчаєшся у нашому закладі. Зрозуміло, у перший місяць навчання може зберігатися пригніченість, розгубленість, адже знайомство із викладачами та учнями групи тільки починається. До цього додається відчуття, що ти нікому не потрібен – багато народу, й все навколо незнайоме. Цей стан нікому не до вподоби, проте від цілком природній. Але, пам’ятай, коли дивишся на життя оптимістично, це допомагає позбутися страху та зберегти мотивацію. 
Пропоную ознайомитись з порадами, які допоможуть пережити адаптаційний період.

ПОРАДИ ПЕРШОКУРСНИКАМ




STOP BULLYING

Проблема булінгу (цькування) останнім часом набирає все більше обертів в Україні. Особливо вказана проблема розповсюджена у навчальних закладах серед учнів. У 2018 році ми були свідками багатьох гучних випадків булінгу серед учнів, які висвітлювались у ЗМІ та активно обговорювались у соціальних мережах. 
Випадки насильства серед учнів завжди мали місце у кожному  закладі освіти, але цю проблему з тих чи інших причин замовчували, не афішували, випадки знущань було не прийнято обговорювати. За таких умов проблему не усувають, а навпаки, вона набуває більших обсягів і жорстокості.
Найкращим способом подолання булінгу є його профілактика. Пропоную ознайомитись з основним правилами запобігання та уникнення булінгу
Пам'ятка для педагогів ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ БУЛІНГОВІЙ ПОВЕДІНЦІ 

Пам'ятка для учнів ЩОДО УНИКНЕННЯ БУЛІНГУ




НА ЗАМІТКУ ПЕДАГОГАМ

Робочий день педагога насичений заходами як плановими так і позаплановими. У щоденному вирі подій, потрібно встигнути зробити все, що стосується професійної діяльності, приділити увагу кожному учневі. Зрозуміло, що у такому вирі щоденного життя не вистачає часу на  себе та власну родину. 
Щоб вистачало часу на ефективну роботу, відпочинок, спілкування з родиною і на 5 хвилин в тиші з філіжанкою кави, потрібно вміло керувати власним часом. Це мистецтво, і має воно назву  ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ.
Однією з ключових технік тайм-менеджменту є техніка Pomodoro. Це техніка керування часом, розроблена у 80-х роках Франческо Чирилло. Дана техніка актуальна і до сьогодні, використовується у всьому світі і навіть має свою назву «Помідорна техніка». 
Пропоную ознайомитись з порадами, які допоможуть  ефективно контролювати і керувати своїм особистим та робочим часом

Рекомендації для педагогів: "ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ АБО МИСТЕЦТВО УПРАВЛІННЯ ЧАСОМ"

ТЕХНІКА POMODORO: як її використовувати, щоб управляти часом 




НА ЗАМІТКУ БАТЬКАМ: ДІТИ ПОКОЛІННЯ Z, ЯКІ ВОНИ

 Покоління 2000-х (покоління Z)— це покоління більшої швидкості. У сприйнятті інформації, в діях, навіть в обмінних процесах. Ці діти "вловлюють" інформацію швидше, ніж ми навіть закінчимо речення. Вони здатні більш об'ємно підійти до рішення. Але, їм нудно. Вони швидко перемикають увагу, і така «кліповість» не дає можливості сконцентруватися на чомусь одному. Перенасичення інформацією викликає у них втому. 
 З ними не проходить авторитарний стиль виховання. Це покоління дітей добре бачить різницю між авторитарністю і авторитетністю і йде за авторитетами. При цьому, їм дійсно все одно, який у інших людей колір шкіри, з якої вони країни, яка їх сексуальна приналежність. Ера інтернету робить їх більш відкритими.
Дітям 2000-х складніше даються навички самопідтримки і емпатії, їм дуже важлива близькість. У людському мозку є області, пов’язані з прихильністю, з близькістю. У цих частинах мозку активізуються  біологічні речовини, які впливають на формування почуття безпеки, близькості і підтримки. Вони активізуються в досвіді ігр та емоційного контакту з дорослими. Завдяки їм в ранньому віці формуються навички самопідтримки. Опановуючи ними, дитина або підліток може впоратися зі складними ситуаціями.
Саме з цими частинами мозку пов’язане відчуття жертовності або, навпаки, впевненості в собі. Сучасне покоління часто позбавлене ігор з батьками, ігор у дворі, їх сьогодні замінюють профільним навчанням, де ці частини мозку не надто активні. Не активізуються вони і коли дитина спілкується в соцмережах. Тому нинішнє покоління дітей ще й дуже самотнє покоління. При величезній кількості зовнішніх контактів їм важлива наша близькість. Тому що близькість їм замінюють лайки, а любов — гордість від віртуального визнання. Це покоління більш нарцисичне. І часто ми самі їх до цього стимулюємо.
Ще одна риса народжених після 2000-х років — страх пропустити щось у віртуальному світі. Телефон стає продовженням їх тіла. Вони знімають блокування екрану — не для того, щоб відповісти на повідомлення, а щоб перевірити, чи не пропустили чого. Це ознака тривожності. Віртуальний світ пропонує безліч стимулів, з якими складно конкурувати реальному світу. А нам важливо допомогти їм утриматися в реальності.
У дітей покоління 2000-х інакше проявляється поведінка в конфлікті. Сучасним батькам важливо дбати про свій авторитет для дитини, інакше їм доведеться спиратися на авторитарність, а це програшна стратегія. Це покоління гіперчутливе, і ці діти часто провокують, щоб ми виявили свої справжні почуття.
 У роботі з конфліктами підлітків і підлітків з дорослими ефективний метод ненасильницького спілкування. Важливо усвідомлювати, чого ж ми хочемо, не перекладати відповідальність за свої почуття на інших і вчитися без претензій доносити інформацію про свої потреби близьким. І важливе розуміння, що ознака дорослої людини — вміння зберігати терпіння і психологічну стійкість.
На відміну від дорослих, сучасні діти прямо говорять про свої потреби, і нам варто вчитися цьому у них. А їх, навпаки, навчити коректності та дбайливого ставлення до іншої людини. Нам важливо навчитися не боятися сильних емоцій дітей. Так, їх радість, гнів, страх можуть проявлятися більш яскраво, ніж у нас. Так само, як і глибокі запитання — про смерть, про любов — вони почнуть ставити раніше. 
 Дітям цього покоління дістався світ з величезною кількістю віртуальних стимулів. Реальному світу все складніше конкурувати з віртуальним. Ми не можемо вилучити у дитини планшет, телефон, але важливо доповнювати його своєю близькістю і реальними заняттями творчістю, спортом. Велику частину інформації діти отримують з візуальних джерел, часто на шкоду іншим каналам сприйняття. За фактом — на шкоду стимулюванню інших відділів мозку. Тому чим більше дитина зможе торкатися, відчувати, чим більше здійснювати рухів, тим більш інтегрованим, гармонійним буде її розвиток.
 У дітей цього покоління частіше відбуваються панічні атаки і депресії. Вони живуть в дуже швидкому світі, в якому найважливіша навичка — адаптивність. Ми ні до чого не можемо заздалегідь підготуватися і підготувати їх.  З одного боку, це покоління менше прив’язане до власності, до оформлення стосунків. З іншого — воно більш тривожне, і нам важливо своєю стабільністю допомогти їм хоча б в дитинстві спертися на нас. Наша присутність, наша стійкість створює для них відчуття безпеки.


ЯК СТАТИ ЩАСЛИВОЮ: ПСИХОЛОГІЧНІ ПОРАДИ

Позбутися зайвого і насолоджуватися життям - легко. Бути щасливою – просто. Іноді для цього треба лише зупинитися і сказати собі – СТОП. Я доросла жінка, вільна. Я сама буду вирішувати, як мені діяти і що робити зі своїм життям.Знайти гармонію часто нам заважають речі і звички, які непомітно ввійшли в наше повсякденне життя і які, насправді, є перепонами на шляху до щастя.  Як позбавитися від зайвого і насолоджуватися життям повною мірою допоможуть простіі психологічні поради.
1. Забудьте про необхідність завжди справляти добре враження на інших.
2. Припиніть чинити опір змінам.
Зміни – це нормально, вони необхідні нам, щоб рухатися далі. Зміни неможливо спрогнозувати, але варто навчитися гнучкості і спокою у сприйнятті нового. Адже життя – це рух. Пам'ятайте, зміни допомагають поліпшувати наше життя і життя оточення.
3. Забудьте про потреби завжди доводити свою правоту.
Серед нас багато тих, хто готовий доводити свою точку зору навіть під загрозою розриву прекрасних стосунків, заподіюючи біль і створюючи стрес. Воно того не варте.
4. Відпустіть контроль.
Відмовтеся від необхідності постійно контролювати все, що відбувається з вами – ситуації, події, людей. Якщо це рідні та близькі, колеги або незнайомці на вулиці – просто дозвольте їм бути такими, якими вони є.
5. Відпустіть почуття провини.
Почуття провини супроводжує нас все життя. Спочатку ми щось повинні батькам і вчителям, потім – коханим, дітям, колегам. Крім того, в житті набереться багато талановитих маніпуляторів, які змусять вас почувати провину. Позбавтеся від почуття провини і відразу стане легко дихати.
6. Уникайте спілкування з токсичними людьми.
Токсичні люди можуть бути вашими колегами або членами сім'ї. Після розмови з ними ви відчуваєте втому, роздратування, спустошення, душевний біль. І так відбувається знову і знову. Намагайтеся бачити і чути цих людей як можна рідше. Життя коротке, нехай знайдуть собі іншу жертву.
7. Зупиніть негативну розмову з собою.
Як багато людей завдають собі шкоди тим, що дозволяють негативним думкам і емоціям керувати їхнім життям. Не вірте всьому, що говорить ваш логічний розсудливий розум. Ви краща і здатні на більше, ніж вважаєте.
8. Забудьте про постійну потребу скаржитися.
Існує безліч речей (людей, ситуації, події), які роблять нас нещасними, сумними і пригніченими. Але ніхто не зробить вас нещасною, якщо ви самі того не захочете. Не варто концентруватися на поганому і нескінченно шукати винних. Ви їх знайдете, і що далі? Це вже точно нікому не принесе щастя і гармонію.
9. Відмовтеся від критики.
Припиніть критикувати людей, які відрізняються від вас, і події, які не відповідають вашим очікуванням. Ми всі різні.
10. Не роздавайте ярлики.
Припиніть ставити ярлики на людей і події, про яких ви нічого не знаєте або просто їх не розумієте. І поступово відкривайте свою свідомість новому.
11. Відпустіть минуле.
Це дійсно складно. Особливо, коли минуле подобається тобі більше, ніж сьогодення, а майбутнє трохи лякає. Між тим, щасливі події можуть нас чекати попереду незалежно від того, скільки нам років і що хорошого було в житті.
12. Цінуйте сьогодення.
В кожному дні можна знайти щось хороше. Адже невідомо, що чекає на нас завтра. Тому знайдіть щастя сьогодні і тримайте це почуття в собі. Цього вчить філософія Сходу – зупинити мить і насолоджуватися ним. Життя прекрасне. Просто озирніться навколо.

ПОРАДИ ЗДОБУВАЧАМ ОСВІТИ 

"ЯК ПРОТИДІЯТИ БУЛІНГУ"


· Уникай бешкетника й перебувай у товаристві друзів. Не заходь у ті місця, де знаходиться задирака. Постійно перебувай у товаристві приятеля, щоб не залишатись наодинці з недругом. Перебувай в оточенні приятелів у скрізь, де можна зустріти задираку.
·  Стримуй гнів. Розхвилюватись у зв'язку зі знущанням природно, але саме цього й домагаються бешкетники. Це змушує їх відчувати себе сильнішими. Намагайся не реагувати плачем, не червоній і не переймайся. Це вимагає великої кількості тренувань, але це корисна навичка дати відсіч бешкетнику. Іноді корисно практикувати стратегію приведення себе в повну рівновагу, наприклад, рахувати до десяти, записувати свої гнівні слова на аркуші паперу, робити глибокий вдих або просто йти. 
· Дій хоробро, йди та ігноруй бешкетника. Твердо й чітко скажи йому, щоб він припинив, а потім розвернись й піди. Намагайся ігнорувати образливі зауваження, наприклад, демонструй байдужість чи вдавай, що ти захоплений бесідою по мобільному телефону. Ігноруючи задираку, ти показуєш, що він тобі байдужий. Зрештою, він, імовірно, утомиться діставати тебе.
· Розкажи дорослим про знущання. Педагоги, психолог, директор, батьки можуть допомогти припинити знущання. Поговори з кимось, кому ти довіряєш, наприклад, із психологом,  класним керівником, близькими людьми. Вони можуть запропонувати деякі корисні поради, і навіть якщо вони не можуть виправити ситуацію, це допоможе тобі відчути себе менш самотнім.
·  Усунь провокаційні фактори. Якщо розбишака вимагає від тебе грошей на обід, принось обід із собою. Якщо він намагається відібрати якісь цінні речі, не бери їх до закладу.


Комментариев нет:

Отправить комментарий